Huisartsenpraktijk Blankenburg
Huisartsenpraktijk Blankenburg
Blankenburg 3, 3181 BC Rozenburg
0181 820 920
0181 820 922
0181 820 921
info@huisartsenpraktijkblankenburg.nl
klik hier
Huisartsenpost
Ruwaard van Puttenweg 500
3201 GZ Spijkenisse
0181 627 055
Menu

Veelgestelde vragen

Wat zijn de openingstijden van de praktijk?

Maandag: 08.00 – 17.00 uur

Dinsdag: 08.00 – 17.00 uur

Woensdag: 08.00 – 17.00 uur

Donderdag: 08.00 – 17.00 uur

Vrijdag: 08.00 – 17.00 uur

Telefonisch bereikbaar van 08.00 – 10.30 uur / 11.00 – 12.00 uur /13.30 -17.00 uur

Voor spoed bereikbaar van 08.00 - 17.00 uur

 

Hoe vraag ik een recept aan?

U kunt een recept telefonisch aanvragen via de receptenlijn: 0181-820924 of via de mail recepten@huisartsenpraktijkblankenburg.nl Houdt rekening met een verwerktijd van 2 werkdagen. Is het spoed dan kunt u telefonisch contact opnemen met de praktijk via 0181-820920.

 

Is er een telefonisch spreekuur?

Er is geen telefonisch spreekuur. Voor vragen kunt u contact opnemen met de assistentes, deze kunnen u verder helpen met het maken van een afspraak, geven van adviezen of bijvoorbeeld het aanvragen van een verwijsbrief.

 

Kan ik medische vragen via de info mail sturen?

De info@huisartsenpraktijkblankenburg.nl mail is alleen geschikt voor algemene vragen, medische vragen worden niet beantwoord via deze weg. Wij vragen u om voor medische vragen altijd telefonisch contact op te nemen met de praktijk.

 

Kan ik hier terecht voor een Rijbewijskeuring?

Er worden geen rijbewijskeuringen gedaan binnen de praktijk, deze keuringen moeten worden gedaan door een onafhankelijke arts. U kunt hiervoor terecht bij Ouderen Vereniging Rozenburg, telefoonnummer 0181-777400

 

Kan ik bij de huisarts terecht voor een medische verklaring?

Helaas kunt u bij uw huisarts niet terecht voor een medische verklaring. Dit is conform de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Deze adviseert huisartsen geen medische verklaringen af te leggen over eigen patiënten. Wel kunt u ons vragen een afschrift van uw medisch dossier te maken. Daarin staan de belangrijkste feiten over uw gezondheidstoestand vermeld. Wilt u meer informatie? U kunt het zogeheten weigeringsbriefje ophalen bij de balie.

 

Kan ik bij mijn huisarts terecht voor reizigersvaccinaties?

Ja, u kunt hiervoor het formulier voor reizigersvaccinatie invullen en bij ons inleveren. Een van de assistentes is geschoold in de reizigersvaccinaties en zij zal verder contact met u opnemen. Lever het formulier uiterlijk 6 weken voor vertrek in.

 

Heb ik een verwijsbrief nodig voor een bezoek aan een dokter in het ziekenhuis?

Ja, voor bezoek aan een arts in het ziekenhuis heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht. Natuurlijk gebeurt dit pas als uw medische probleem niet binnen huisartsenpraktijk kan worden opgelost.

Heb ik een verwijsbrief nodig voor de fysiotherapeut?

U heeft in principe geen verwijsbrief nodig voor een fysiotherapeut. Wel kan uw fysiotherapeut u om een verwijsbrief vragen. Uw huisarts zal vervolgens beoordelen of het noodzakelijk is deze uit te schrijven.

 

Waar kan ik terecht voor een medicatiepaspoort?

Een medicatiepaspoort kunt u aanvragen bij uw apotheek.

 

Kan de huisarts mijn afspraak in het ziekenhuis vervroegen?

Een afspraak vervroegen oftewel omzetten naar een spoedafspraak in het ziekenhuis kan alleen als hier een medische indicatie voor is. Dit bepaald de huisarts aan de hand van de problemen en vaak ook in overleg met de specialist.

 

Waarom krijg ik iedere keer weer andere medicijnen van de apotheek?

De zorgverzekering bepaald welke medicatie wordt vergoed. Hierdoor kan het gebeuren dat u hierdoor medicatie krijgt in een andere verpakking of met een ander uiterlijk. De werkzame stof blijft wel het zelfde. Voor meer informatie over deze wijzigingen kunt u terecht bij uw apotheek.

 

Ik kom in aanmerking voor huishoudelijke hulp, een scootmobiel, rolstoel of woningaanpassingen. Waar kan ik hiervoor terecht?

U heeft hiervoor een verwijzing nodig. Momenteel kunnen de hulpmiddelen worden aangevraagd via MediPoint, dit kan de huisarts doen door een brief te faxen. MediPoint neemt dan verder contact op. Als u hulpmiddelen nodig heeft meld dit dan telefonisch of aan de balie.

Zorgverzekeraars

Kijk hier voor een overzicht van diverse zorgverzekeraars.

Klik hier voor het overzicht.
© 2016 realisatie esther schoemaker

Ontwikkeld door  Dotsimpel